ОЦІНЮВАЛЬНО-АНАЛІТИЧНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ВЧИТЕЛЯ: ШЛЯХИ ФОРМУВАННЯ ТА ВДОСКОНАЛЕННЯ (за результатами опитування вчителів)

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.344569

Ключові слова:

професійний стандарт вчителя; трудові функції; професійні компетентності; оцінювально-аналітична компетентність; оцінювання.

Анотація

У статті акцентується увага на шляхах формування та вдосконалення оцінювально-аналітичної компетентності вчителя, яка є невід’ємною складовою його професійної діяльності, оскільки забезпечує ефективне планування, моніторинг та корекцію освітнього процесу. Цінність дослідження полягає в тому, що базується на результатах опитування педагогічних працівників. До складу досліджуваних аспектів входили: володіння педагогами критеріями педагогічного оцінювання; здатність вчителів застосовувати різні методи аналізу освітнього процесу; рівень усвідомленості власної професійної ефективності та готовності до рефлексії.

Біографія автора

Ольга Андрійчук

кандидат педагогічних наук, професор кафедри методики викладання навчальних предметів комунального закладу “Житомирський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти” Житомирської обласної ради

Посилання

Liutko, O.M. & Zyl, V.O. (2022). Rozvytok otsinyuvalno-analitychnoyi kompetentnosti pedahoha yak umova dotrymannia profesiynoho standartu [Development of the teacher’s evaluative and analytical competence as a condition for compliance with the professional standard]. Professional pedagogy, No. 1, pp. 35–40. [in Ukrainian].

Pokrova, S.V. (2022). Otsinyuvalno-analitychna kompetentnist u strukturi profesiynoyi diialnosti vchytelia pochatkovykh klasiv [Evaluative and analytical competence in the structure of the professional activity of a primary school teacher]. Scientific notes of the National Pedagogical University named after M. P. Drahomanov. Series 5: Pedagogical sciences: realities and prospects. Issue 81. pp. 150–155. Available at: https://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/39284 [in Ukrainian].

Profesijnyi standart vchytelia zakladu zahalnoyi serednoyi osvity [Professional standard of a teacher of a general secondary education institution]. Available at: https://mon.gov.ua/news/informatsiine-povidomlennia [in Ukrainian].

Smahina, T.M. (2021). Deontolohichnyi skladnyk otsinyuvalno-analitychnoyi kompetentnosti pedahoha [Deontological component of the evaluative and analytical competence of a teacher]. Pedagogical sciences: Scientific notes of the Uzhhorod National University. Issue 1(48), pp. 177–182. Available at: https://visnyk-ped.uzhnu.edu.ua/article/view/247732 [in Ukrainian].

Shunevych, O. (2020). Umovy rozvytku otsiniuvalnoi kompetentnosti pedahohiv u zakladakh pisliadyplomnoi pedahohichnoi osvity [Conditions for the development of evaluative competence of teachers in institutions of postgraduate pedagogical education]. Pedagogy of creative personality formation in higher and secondary schools, No. 70, Vol. 4, pp. 67–73. Available at: http://www.pedagogyjournal.kpu.zp.ua/archive/2020/70/part_4/14 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-11-28

Номер

Розділ

Статті