ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ МУЗИЧНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ У ПРОЦЕСІ ФОРТЕПІАННОГО НАВЧАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.344571Ключові слова:
музичність; фортепіанне навчання; методи; молодші школярі.Анотація
У статті висвітлюється сутність феномена музичність, що постає як інтегральна властивість особистості, яка виявляється у здатності глибоко сприймати, усвідомлювати, емоційно переживати та художньо відтворювати музичні образи у власній інтерпретації. Розглянуто особливості та методи її розвитку в молодших школярів у процесі фортепіанного навчання, зокрема: наочно-слуховий метод, ведення щоденника музичних вражень, метод художнього аналізу, художнього діалогу, асоціації, фасилітації, проблемно-пошуковий, виконавського опрацювання відповідних засобів музичної виразності, рефлексії, створення “cитуації успіху”.
Посилання
Hryzohlazova, T.I. (2021). Sutnist umin samostiinoi roboty maibutnoho vchytelia muzychnoho mystetstva u konteksti instrumentalnoi pidhotovky [The essence of independent work skills of future music teachers in the context of instrumental training]. Youth and market, No. 5–6 (191–192), pp. 93–97. [in Ukrainian].
Komarovska, O.A. (2014). Khudozhno obdarovana osobystist: sutnist, realii, rozvytok [Artistically gifted personality: Essence, realities, development]. Monograph. Ivano-Frankivsk, 412 p. [in Ukrainian].
Li, Huifan (2024). Rozvytok muzykalnosti molodshykh shkoliariv u protsesi fortepiannoho navchannia v pozashkilnykh zakladakh mystetskoi osvity [Development of musicality of primary school students in the process of piano training in extracurricular art education institutions]. Doctoral dissertation in Philosophy. National Pedagogical Dragomanov University, Kyiv, p. 44 [in Ukrainian].
Kostiuk, A.H. (Ed.). (2001). Muzychne spryiniattia yak predmet kompleksnoho doslidzhennia [Musical perception as a subject of comprehensive research]. Kyiv, 412 p. [in Ukrainian].
Naumenko, S.I. (2015). Psykholohiia muzychnoi diialnosti [Psychology of musical activity]. Chernivtsi, 408 p. [in Ukrainian].
Padalka, H.M. (2008). Pedahohika mystetstva (Teoriia i metodyka mystetskykh dystsyplin). [Pedagogy of art (Theory and methods of art disciplines)]. Kyiv, 274 p. [in Ukrainian].
Rostovskyi, O.Ya. (1997). Pedahohika muzychnoho spryimannia: navch. metod. posibnyk [Pedagogy of musical perception: Educational and methodological manual]. Kyiv, p. 85 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.