ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ МУЗИЧНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ У ПРОЦЕСІ ФОРТЕПІАННОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2025.344571

Ключові слова:

музичність; фортепіанне навчання; методи; молодші школярі.

Анотація

У статті висвітлюється сутність феномена музичність, що постає як інтегральна властивість особистості, яка виявляється у здатності глибоко сприймати, усвідомлювати, емоційно переживати та художньо відтворювати музичні образи у власній інтерпретації. Розглянуто особливості та методи її розвитку в молодших школярів у процесі фортепіанного навчання, зокрема: наочно-слуховий метод, ведення щоденника музичних вражень, метод художнього аналізу, художнього діалогу, асоціації, фасилітації, проблемно-пошуковий, виконавського опрацювання відповідних засобів музичної виразності, рефлексії, створення “cитуації успіху”.

Біографія автора

Таміла Гризоглазова

кандидат педагогічних наук, професор кафедри фортепіанного виконавства та педагогіки мистецтва Українського державного університету імені Михайла Драгоманова

Посилання

Hryzohlazova, T.I. (2021). Sutnist umin samostiinoi roboty maibutnoho vchytelia muzychnoho mystetstva u konteksti instrumentalnoi pidhotovky [The essence of independent work skills of future music teachers in the context of instrumental training]. Youth and market, No. 5–6 (191–192), pp. 93–97. [in Ukrainian].

Komarovska, O.A. (2014). Khudozhno obdarovana osobystist: sutnist, realii, rozvytok [Artistically gifted personality: Essence, realities, development]. Monograph. Ivano-Frankivsk, 412 p. [in Ukrainian].

Li, Huifan (2024). Rozvytok muzykalnosti molodshykh shkoliariv u protsesi fortepiannoho navchannia v pozashkilnykh zakladakh mystetskoi osvity [Development of musicality of primary school students in the process of piano training in extracurricular art education institutions]. Doctoral dissertation in Philosophy. National Pedagogical Dragomanov University, Kyiv, p. 44 [in Ukrainian].

Kostiuk, A.H. (Ed.). (2001). Muzychne spryiniattia yak predmet kompleksnoho doslidzhennia [Musical perception as a subject of comprehensive research]. Kyiv, 412 p. [in Ukrainian].

Naumenko, S.I. (2015). Psykholohiia muzychnoi diialnosti [Psychology of musical activity]. Chernivtsi, 408 p. [in Ukrainian].

Padalka, H.M. (2008). Pedahohika mystetstva (Teoriia i metodyka mystetskykh dystsyplin). [Pedagogy of art (Theory and methods of art disciplines)]. Kyiv, 274 p. [in Ukrainian].

Rostovskyi, O.Ya. (1997). Pedahohika muzychnoho spryimannia: navch. metod. posibnyk [Pedagogy of musical perception: Educational and methodological manual]. Kyiv, p. 85 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-11-28

Номер

Розділ

Статті