ФОРМУВАННЯ ЛІДЕРСЬКИХ ЯКОСТЕЙ У СТАРШОКЛАСНИКІВ ЧЕРЕЗ ПІДПРИЄМНИЦЬКУ ДІЯЛЬНІСТЬ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2024.312267Ключові слова:
лідерські якості; старшокласники; підприємницька діяльність; критичне мислення; соціальна відповідальність; навички управління; практичне застосування знань.Анотація
Актуальність формування лідерських якостей у старшокласників через підприємницьку діяльність зумовлена сучасними вимогами до випускників шкіл. Сучасний світ потребує лідерів, здатних приймати рішення, брати ініціативу та керувати командами. Підприємницька діяльність розвиває критичне мислення, навички подолання проблем, планування, організації та управління. Вона підвищує соціальну відповідальність і активність учнів, дозволяє застосовувати знання на практиці, готує до дорослого життя, підвищує конкурентоспроможність на ринку праці. Це сприяє всебічному розвитку особистості та успішній професійній діяльності.
Посилання
Borovik, L., Petrenko, V. & Karnaushenko, A. (2021). Rol shkilnoi osvity v rozvytku molodizhnoho pidpryiemnytstva [The role of school education in the development of youth entrepreneurship]. Available at: https://www.researchgate.net/publication/350419141_THE_ROLE_OF_SCHOOL_EDUCATION_IN_THE_DEVELOPMENT_OF_YOUTH_ENTREPRENEURSHIP (Accessed 01 Aug. 2024). [in Ukrainian].
Kovchyn, N.A. (2024). Vykorystannia kompiuterno oriientovanoho navchalnoho seredovyshcha dlia rozvytku pidpryiemnytskoi kompetentnosti uchniv (ievropeiskyi dosvid) [School economic education as a factor in the formation of entrepreneurial competence of high school students]. Available at: https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/718127/1/%D0%A1%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%82%D1%8F_%D0%9A%D0%BE%D0%B2%D1%87%D0%B8%D0%BD%20%D0%9D.pdf (Accessed 01 Aug. 2024) [in Ukrainian].
Kravchyna, O.Ye. (2020). Vykorystannia kompiuterno oriientovanoho navchalnoho seredovyshcha dlia rozvytku pidpryiemnytskoi kompetentnosti uchniv (ievropeiskyi dosvid) [The use of computer-oriented learning environment for the development of student’ entrepreneurial competence (European experience)]. Scientific Bulletin of Uzhhorod National University: Series: Pedagogy. Social work. Uzhhorod : Hoverla. Vol. 1 (46), No. 1, Part 2. pp. 174–179. Available at: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/handle/lib/46873 (Accessed 01 Aug. 2024). [in Ukrainian].
Lyashenko, M.Y. (2017). Formuvannia fakhovoi kompetentnosti z osnov pidpryiemnytstva u maibutnikh uchyteliv tekhnolohii [Formation of professional competence in the basics of entrepreneurship in future technology teachers]. Candidate’s thesis. National Pedagogical Dragomanov University. Kyiv, 236 p. Available at: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/42858 (Accessed 01 Aug. 2024) [in Ukrainian].
Navchalna prohrama “Tekhnolohii 10–11 klasy (profilnyi riven)”. Osvita.UA : website [Educational programs in technology (professional level) for grades 10–11 of secondary schools]. Available at: https://osvita.ua/school/program/program-10-11/58970/ (Accessed 01 Aug. 2024). [in Ukrainian].
Navchalna prohrama “Tekhnolohii 10–11 klasy (riven standartu)”. Osvita.UA : website [Technology curriculum (standard level) for grades 10–11 of secondary schools]. Available at: https://osvita.ua/school/program/program-10-11/58969 (Accessed 01 Aug. 2024). [in Ukrainian].
Osnovy ekonomichnoi hramotnosti ta pidpryiemnytstva [Fundamentals of economic literacy and entrepreneurship]. A textbook / Alekseeva S.V., Bazyl L.O., Baidulin V.B., Hrytsenok I.A., Yershova L.M., Zakatnov D.O., Orlov V.F., Sohatska H.V. Zhytomyr, 2021. 248 p. [in Ukrainian].
Semenchenko, N.O. (2005). Pedahohichni umovy formuvannia liderskykh yakostei maibutnikh uchyteliv u pozaaudytornii diialnosti [Pedagogical conditions for the formation of leadership qualities of future teachers in extracurricular activities]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kharkiv, 22 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.